У структурі та змісті посібника інтегровано мовний і літературний матеріал для формування комунікативної компетентності, яка є основною й реалізується в усіх видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, говорінні, читанні і письмі, дозволяє вибудовувати індивідуальну траєкторію розвитку другокласників.
Ефективність роботи з інтегрованим мовно-літературним матеріалом посібника забезпечена методичним супроводом, який передбачає виконання системи дотекстових й післятекстових завдань на компетентнісній основі, спрямованих як на усвідомлення змісту й художніх особливостей тексту, так і на комплексний розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності. Різножанрові літературні тексти є зразком комунікативного мовлення (діалогічного чи монологічного), слугують джерелом інформації, мають потенціал для збагачення словникового запасу, оволодіння граматичним ладом української мови, є засобом інтелектуального, художнього, морального і соціального виховання.
Призначений для учнів 2 класу закладів загальної середньої освіти, їхніх батьків, учителів.